KIŞA GİRERKEN..............!!!

    Paylaş
    avatar
    tuana__
    Yolcu

    Yolcu

    Kadın
    Mesaj Sayısı : 221
    Nerden : YEŞİL BURSAM!!!
    Okul : ..::BAİHL::..
    İleti : Sevmeyi bilene emir, lütuftur maşuktan...
    Ruh hali :
    Teşekkür : 0
    Puanı : 73
    Kayıt tarihi : 16/10/08

    KIŞA GİRERKEN..............!!!

    Mesaj  tuana__ Bir Ptsi Ekim 20, 2008 6:14 pm

    Kış, soğuk, kar, yağmur ve fırtınalarla kapımıza dayandı. Bundan sonra daha çok üşüyüp ıslanacak, daha çok titreyeceğiz!

    Bağışıklık sistemimizi yeteri kadar güçlendirmemişsek kış aylarını grip, nezle ve belki de zatürree ataklarıyla geçireceğiz. Eğer bu kış üst solunum yolu enfeksiyonlarına seyrek yakalanmak, ateş, öksürük veya aksırıkla uğraşmamak istiyorsanız, aşağıdaki önerilerden faydalanabilirsiniz.

    SOFRAYA YENİ DÜZEN
    1 Beslenme bakımından kış için en sağlıklı öneri, sofranıza daha fazla fasulye, nohut, mercimek, bezelye gibi kurubaklagil eklemenizdir. Bu besinler, yüksek oranda demir, potasyum, bitkisel protein, folik asit ve B grubu vitamin içerirler. Kış boyunca haftada 2-3 kez, 4-5 yemek kaşığı kuru baklagil yemeyi ihmal etmeyin. Mercimek bu yılın favori besinidir. Onu çorba şeklinde veya salatalara haşlanmış olarak ilave edebileceğiniz gibi yemeklerinizde de kullanabilirsiniz. Kış aylarında daha çok portakal, mandalina ve yeşil yapraklı sebze tüketmeyi de unutmayın.

    2 EGZERSİZİ BIRAKMAYIN Egzersiz bağışıklık sistemini güçlendiren doğal ilaçlardan biridir. Aerobik egzersizlerin (yürüyüş, yüzme) direnç egzersizleriyle (çekme, itme, ağırlık kaldırma) birlikte uygulandığı durumlar bağışıklığı daha da güçlendirir. Bu yılın en sevilen egzersizleri yürüyüş ve "pilates" olacak gibi görünüyor.

    3 UYKUYA YENİ DÜZEN Saat ayarlamaları ve uzun yaz akşamları geride kaldı. Bozulan uyku düzeninizi kışa girerken yeniden ayarlamanız gerekiyor. Bunun için sabahları beşer dakika erken uyanın ve 1 ay, başlangıca göre normal saatinizden yarım saat önce kalkmaya başlayıncaya kadar bu düzeni ısrarla uygulayın. Kazandığınız yarım saati egzersiz için bir fırsat zamanı yapın. Akşamları yatmadan 2-3 saat önce bulunduğunuz ortamın ışığını hafifletmeyi, 1-2 bardak papatya ya da "Saint John’s Wort" çayı içmeyi, biraz kitap okuyup müzik dinlemeyi de ihmal etmeyin. Bunları birer uyku ritüeli haline getirin. Bu ritüeller size daha derin, kesintisiz, verimli ve kaliteli bir uyku sağlayacaktır.

    4DİŞÇİNİZE GİDİN Bu yıl kışa girerken diş bakımından geçmeyi deneyin. Dişlerinizin temizlenmesi, diş etlerinizin tedavisi, çürüklerinizin giderilmesi sağlığınıza müthiş bir katkı sağlayacaktır. Diş eti hastalıkları ve diş çürükleri olanlarda kalp-damar hastalığı sıklığının arttığını hatırlatalım.

    5GÖZ HEKİMİNE GİDİN Kışa hazırlanan vücudunuza "göz kulak olması için" gözlerinizi de kontrolden geçirtin. Bunu özellikle kırklı yaşları geçmişseniz ihmal etmeyin.

    6YILLIK SAĞLIKANALİZİ Sonbahar ve kış başlangıcı vücudunuzu genel bir tıbbi değerlendirmeden geçirmek için en uygun zamandır. Yapılacak muayene ve tetkikler önümüzdeki yılın yol haritasını belirlemeye, sorunları daha erken fark etmeye yardımcı olacaktır.
    avatar
    MAfacan
    Yeşil Yolcu

    Yeşil Yolcu

    Kadın
    Mesaj Sayısı : 613
    Yaş : 25
    Nerden : BURSA / TRABZON
    Okul : BİAİHL
    İleti : RABBİM KALBİMİ TUT..! BUNA İHTİYACIM VAR..!
    Ruh hali :
    Teşekkür : 7
    Puanı : 490
    Kayıt tarihi : 20/02/09

    Geri: KIŞA GİRERKEN..............!!!

    Mesaj  MAfacan Bir Paz Mart 01, 2009 6:39 pm

    gzl paylaşm saolsn

      Forum Saati Salı Ekim 17, 2017 7:45 am